Miten jatkaa pumppaamon elinkaarta?
Pumppaamon elinkaaren pidentäminen
Pumppaamon huolto- ja tarkastuskäynnit ovat välttämättömyys
Elinkaaripalvelu on paljon käytetty sana, kun puhutaan huolto- ja ylläpitopalveluista. Mitä elinkaaripalvelun tulisi sisältää, että se olisi läpinäkyvä ja tarjoaisi riittävästi tietoa laitteiden tämän hetken tilanteesta ja tulevaisuuden tarpeista?
Kiinteistöt, joissa on jätevesi-, sadevesi- tai salaojapumppaamo, vaativat aina sähköteknisiä mittauksia niiden kunnon määrittelyä varten. Pumppaamon pumppujen, turva- ja hälytyslaitteiden testausta sekä pumppaamon mekaanisten rakenteiden ja laitteiden kunnon tarkistamista. Usein pumppaamon pesu on myös tarpeen jatkuvuuden kannalta.
Pumppaamon huolto- ja tarkastuskäynnit ovat välttämättömyys
Jätevesi-, sadevesi- ja perusvesipumppaamojen katkeamaton toiminta on strategisen tärkeätä kiinteistöissä, joissa ne vaaditaan. Tärkeä osa pumppaamojen ylläpitoa ovat myös vuosihuoltosopimukset. Säännöllisillä tarkastuksilla ja huolloilla varmistetaan pumppaamojen häiriötön toiminta ja pidennetään pumppaamon elinkaarta.
Kiinteistön ylläpitäjän ja omistajan kannalta pumppaamotarkastukset ja huollot ovat kustannustehokasta riskinhallintaa. Kiinteistön elinkaaren ja kunnossapidon näkökulmasta pumppujen ja automatiikan tarkastukset mahdollistavat investointien ajoittamisen haluttuun aikaan, jolloin se tuo kustannussäästöä. Capse Oy on kokonaisvaltainen jätevesitekniikan palvelutalo, jolla on täydellinen pumppaamotarvikevarasto, ainutlaatuinen päivystyspalvelu sekä nopea vaste-aika.
Huolto- ja tarkastuskäynnillä käydään keskustelut kiinteistön omistajan tai ylläpitäjän kanssa kiinteistön riskinhallinnasta, toiminnan valvonnasta ja tulevista investoinneista. Luottamus, jatkuvuus, tehtäväraportointi ja dokumenttien kautta muodostunut historia kohteesta on ylivoimainen etu, kun rakennetaan suunnitelmallisesti kiinteistön elinkaarta.
OmaCapse-palvelu toimii digitaalisena arkistona kiinteistöä koskeville dokumenteille
Capsella tiedostetaan asiakkaiden monet huolet. Capse on rakentanut OmaCapse-tietokantapalvelun, joka varmistaa läpinäkyvän toimintamallin, tiedonkulun ja dokumentoinnin. Laitteet, jotka sijaitsevat kiinteistössä tai piha-alueella, ovat karttapaikannettuja, ja varsinkin päivystystilanteissa siitä onkin suuri apu.
Kuukausi- ja vuositason kulut voi vaivattomasti lukea käyttöliittymästä milloin vain. Laitteiden elinkaarikulut sekä kuntotarkastusraportit antavat tietoa siitä, milloin kannattaa suorittaa huollot ja uudet investoinnit. OmaCapse-palvelun hyvä puoli on, että kiinteistön omistajan käyttöliittymäkantaan ja kaikki tarvittava historia myöhempää tarkastelua varten on säilötty, vaikka kiinteistön omistaja vaihtaisi yhteistyökumppania.
Huom! OmaCapse-palvelua viimeistellään parhaillaan ja Capse ilmoittaa tarkemman ajankohdan, kun palvelu on laajalti saavutettavissa asiakkaiden käyttöön.