• Etusivu
  • Isännöitsijä

Kun taloyhtiön arki takkuaa, voisiko maksuton digipalvelu helpottaa asioiden hoitoa?

Sari Nieminen
Kaupallinen yhteistyö
PHM Group kiinteistöpalvelukonserni logoPHM Group kiinteistöpalvelukonserniLue lisää
Päivitetty 06.05.2025
PHM Digital taloyhtiöille 1920x1080

Helppokäyttöinen verkkopalvelu antaa taloyhtiöiden hallituksille ja asukkaille sekä isännöitsijälle ja kiinteistönomistajille pääsyn kiinteistön tietoihin ja mahdollistaa sujuvan yhteistyön ja yhteydenpidon kaikkien kiinteistössä toimivien tahojen kesken.

Taloyhtiöissä arki pyörii lukemattomien pienten ja suurten asioiden ympärillä. Pitäisi muistaa kokouspäivämäärät, seurata kulutustietoja, käsitellä huoltopyyntöjä ja viestiä asukkaille. Hallituksella, isännöitsijällä ja huoltoyhtiöllä on kullakin omat vastuunsa, mutta usein yhteinen näkymä asioihin puuttuu. Asiat hajaantuvat sähköposteihin, paperikansioihin ja irrallisiin järjestelmiin.

Onko olemassa työkalu, joka auttaisi kokoamaan nämä asiat yhteen ja sujuvoittamaan taloyhtiön toimintaa? Seuraavaksi tarkastelemme ratkaisua, joka on jo monessa taloyhtiössä helpottanut hallitustyöskentelyä, viestintää ja arjen käytännön asioiden hoitamista.

Mikä PHM Digital on ja miten se toimii?

PHM Digital on paikallisten huoltoyhtiöiden tarjoama selainpohjainen palvelu, joka kokoaa taloyhtiön tärkeät tiedot ja toiminnot yhteen paikkaan. Palvelu on suunniteltu helpottamaan hallituksen, isännöitsijän ja asukkaiden arkea ilman erillisiä kustannuksia, sillä se sisältyy huoltosopimukseen.

Käytännössä kyse on digitaalisesta työkalusta, jonka avulla voi:

  • tarkastella taloyhtiön kulutuslukemia,
  • järjestää kokouksia ja allekirjoittaa asiakirjoja sähköisesti,
  • hoitaa viestintää ja käydä keskusteluja asukkaiden ja hallituksen kesken,
  • hallinnoida huoltopyyntöjä ja seurata huollon töitä reaaliajassa,
  • varata yhteisiä tiloja ja jakaa tärkeät asiakirjat turvallisesti.

Palvelun käyttö ei edellytä kaikkien toimintojen hyödyntämistä ja taloyhtiö voi ottaa käyttöön juuri ne ominaisuudet, jotka vastaavat omia tarpeita. Kirjautuminen tapahtuu omilla tunnuksilla turvallisesti suoraan selaimessa, eikä asennuksia tarvita.

Yksi palvelu – monta käyttäjää

PHM Digital on suunniteltu tukemaan taloyhtiön keskeisiä toimijoita heidän omassa arjessaan. Palvelu kokoaa yhteen näkymään kaiken oleellisen tiedon, mutta tarjoaa samalla eri käyttäjäryhmille juuri heille tarpeelliset työkalut ja toiminnot.

Isännöitsijälle palvelu tarjoaa kokonaiskuvan taloyhtiön tilanteesta. Huoltopyyntöjen seuranta, kulutuslukemien tarkastelu ja asiakirjahallinta sujuvat yhdellä kirjautumisella. Isännöitsijä voi myös viestiä hallituksen kanssa keskitetysti ja allekirjoittaa sopimuksia sähköisesti.

<p data-block-key="ih6mu">PHM Digital on <a rel=”noreferrer noopener” href="https://www.phmgroup.com/fi/paikalliset-huoltoyhtiot/?_country=suomi" target="_blank" style="color: #1A73E8;">PHM-partnereiden</a> eli paikallisten huoltoyhtiöiden tarjoama veloitukseton palvelu, joka sisältyy taloyhtiön huoltosopimukseen.</p>
PHM Digital on PHM-partnereiden eli paikallisten huoltoyhtiöiden tarjoama veloitukseton palvelu, joka sisältyy taloyhtiön huoltosopimukseen.

Hallituksen puheenjohtajalle ja jäsenille palvelu tuo käytännön helpotusta hallitustyöhön. Kokousasiakirjat löytyvät yhdestä paikasta, kokoukset voi järjestää etänä ja päätökset sähköisesti allekirjoittaen. Lisäksi hallitus näkee reaaliaikaisesti, mitä huollon tehtäviä on käynnissä ja miten mahdolliset ongelmat etenevät.

Asukkaille PHM Digital tarkoittaa parempaa tiedonkulkua ja helppoa asiointia. Asukas voi tarkistaa taloyhtiön tiedotteet, tehdä huoltopyynnön, seurata sen etenemistä tai varata pesutuvan, vaikka puhelimella kotisohvalta. Kaikki tieto on yhdessä paikassa, eikä asioiden hoitaminen vaadi vaivalloista yhteydenottoa.

Aiheesta järjestetään ilmaisia webinaareja. Tule tutustumaan PHM Digitaliin ja sen käyttömahdollisuuksiin! Tilaisuuksissa esitellään palvelun keskeisimmät toiminnot. Kaikissa tilaisuuksissa on sama sisältö. Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Liity mukaan alla olevasta Teams-linkistä.

SEURAAVA WEBINAARI: tiistaina 20.5. klo 1718 

Miltä arki näyttää, kun taloyhtiössä käytetään PHM Digitalia?

Kuvitellaan tyypillinen tilanne kerrostaloyhtiössä. Hallitus valmistelee kevätyhtiökokousta, isännöitsijä kerää tarvittavia asiakirjoja ja asukkailla on meneillään tavallinen arki, kuten pesutuvan varauksia, pieniä korjaustarpeita, satunnaisia kysymyksiä hallitukselle.

Ilman yhteistä digitaalista työkalua tiedot ovat usein hajallaan: Kokouskutsuja lähetetään sähköpostilla, dokumentteja etsitään eri kansioista ja tilavaraukset hoidetaan edelleen paperilistalla kellarissa.

PHM Digital muuttaa tilanteen. Hallitus laatii kokousasiakirjat ja jakaa ne suoraan palvelussa. Asukkaat saavat viestin kokousajasta ja voivat jopa osallistua etänä. Yhtiökokouksen pöytäkirja ja päätökset tallentuvat automaattisesti palveluun. Samaan aikaan pesutuvan varaukset hoituvat kännykällä ja huoltopyyntö uuden postiluukun asentamisesta etenee suoraan huoltoyhtiölle ilman välikäsiä.

Kaikki tapahtuu yhdellä kirjautumisella, samassa ympäristössä. Tieto ei katoa, kukaan ei jää ulkopuolelle ja yhteinen arki pyörii sujuvammin.

PHM Digital -palvelu on suunnattu niin taloyhtiöiden hallituksille, isännöitsijöille kuin asukkaillekin. Palvelu sisältyy veloituksetta taloyhtiön huoltosopimukseen, ja sen tarjoavat PHM Groupiin kuuluvat paikalliset huoltoyhtiöt. Katso tästä kaikki PHM Groupiin kuuluvat paikalliset huoltoyhtiöt.

Mikäli taloyhtiöllänne ei ole vielä PHM Digital käytössä, ota yhteyttä huoltoyhtiöönne. Huoltoyhtiöltä saat käyttäjätunnukset ja pääsette alkuun PHM Digitalin käytössä.

Mitä PHM Digital tarjoaa sinulle?

Hallitukselle

  • Kokousasiakirjojen hallinta ja jakaminen
  • Sähköinen kokousjärjestelmä ja etäosallistuminen
  • Päätösten ja sopimusten sähköinen allekirjoitus
  • Kiinteistön kulutuslukemien seuranta
  • Reaaliaikainen näkymä huollon töihin ja huoltopyyntöihin
  • Keskitetty viestintä asukkaille

Isännöitsijälle

  • Yhdellä kirjautumisella pääsy kaikkiin hallittaviin taloyhtiöihin
  • Huoltopyyntöjen käsittely ja seuranta
  • Kiinteistön kulutustietojen tarkastelu
  • Dokumenttien hallinta ja arkistointi
  • Viestintä hallituksen ja huoltoyhtiön kanssa samassa järjestelmässä

Asukkaille

  • Taloyhtiön tiedotteiden lukeminen
  • Huoltopyyntöjen tekeminen ja niiden etenemisen seuraaminen
  • Yhteisten tilojen varaaminen (esim. pesutupa, kerhohuone)
  • Keskustelu- ja viestittelymahdollisuus hallituksen ja muiden asukkaiden kanssa
  • Varauskalenterin käyttö helposti myös mobiililaitteella

Yhteistä kaikille käyttäjille

  • Tiedot, asiakirjat ja viestit turvallisesti yhdessä paikassa
  • Selainpohjainen käyttö, eikä vaadi erillisiä asennuksia
  • Ei erillistä maksua, vaan sisältyy huoltosopimukseen
  • Palvelu kehittyy jatkuvasti käyttäjäpalautteen perusteella

Info

Info

Tule kuulolle ja tutustu palveluun ilman sitoumuksia

PHM Digital on monessa taloyhtiössä jo arkea, mutta jos palvelu ei vielä ole tuttu, tutustuminen onnistuu helposti. Joka toinen tiistai järjestettävissä PHM Digital tutuksi -tilaisuuksissa käydään läpi palvelun keskeisimmät ominaisuudet. Tilaisuudet pidetään Teamsin välityksellä, eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Tilaisuudet ovat avoimia kaikille kiinnostuneille, olit sitten hallituksen jäsen, isännöitsijä tai asukas, joka haluaa tietää, miten arjen asioita voi hoitaa helpommin.

Pääset mukaan webinaariin alla olevan linkin kautta!

SEURAAVA WEBINAARI: tiistaina 20.5. klo 1718 

PHM Group kiinteistöpalvelukonserni
Isännöitsijä
isännöinti
taloyhtiön hallinnointi
Kiinnostuitko? Tilaa ilmainen OMAtaloyhtiö-uutiskirje:

Sinua voisi kiinnostaa myös:

viisi siivoojaa porraskäytävässä
Siivous ei ole enää pelkkää moppaamista – tutustu tarpeenmukaiseen malliin
Porraskäytävä tuoksahtaa tunkkaiselta heti ulko-ovella. Lasiovet ovat täynnä sormenjälkiä, eikä kellaritiloista tiedä, onko niissä koskaan käyty siivousmielessä. Asukkaat huokaavat, hallitus saa palautetta ja isännöitsijä koittaa selvitellä, milloin siivooja viimeksi kävi ja mitä oikeastaan piti tehdä.
yhtiökokouksen tilat ja suuri kokouspöytä
Onko yhtiökokouksessa sanottavaa? Sen aika on taas
Kevään myötä yhä useamman taloyhtiön osakkaan postilaatikkoon tipahtaa kutsu yhtiökokoukseen. On siis aika kuulla, miten omaa omaisuutta hoidetaan. On myös aika päästä vaikuttamaan. Taloyhtiön varsinainen yhtiökokous pidetään kuuden kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä. Kirjallinen kokouskutsu toimitetaan osakkaille ja tarvittaessa myös vuokralaisille yhtiöjärjestyksen mukaisesti.
20214_63242.jpg
Tiedätkö, mikä on energiatodistus, mihin sitä tarvitaan ja mistä sellaisen voi hankkia?
Energiatodistus kertoo rakennuksen energiatehokkuuden energialuokkien avulla. Se on pakollinen asiakirja myynnin tai vuokrauksen yhteydessä, sillä voimassa oleva energialuokka on ilmoitettava myynti- tai vuokrailmoituksessa. Vastuu energiatodistuksen hankkimisesta onkin asunnon myyjällä tai vuokraajalla. Energiatodistuksen voi tilata isännöitsijältä ja sen toimittamisen laiminlyönnistä voi seurata uhkasakko.
20218_71758.jpg
10 tärkeintä tarkastus­kohtaa hissin määrä­aikaistarkas­tuksessa
Hissionnettomuuksia sattuu onneksi harvoin, mutta seuraukset voivat olla vakavia – kuten Kaunialan sairaalassa kuolemaan johtaneessa hissitapaturmassa. Sairaalan hoitaja ja pyörätuolissa ollut kuntoutuja olivat poistumassa hissikorista. Kesken poistumisen hissikori lähti liikkeelle ylöspäin. Kuntoutuja jäi puristukseen korin lattian ja kerrostason kulkuaukon yläkarmiin ja menehtyi.Tapaturmassa syynä oli nostokoneisten jarrun vikaantuminen. Hissien osat vaativat huoltoa ja tarkastustoimenpiteitä. Onnettomuuksilta vältytäänkin parhaiten ennakoimalla hissin huoltotoimenpiteitä säännöllisien ja lain vaatimien hissitarkastuksen avulla. Mutta mitä itse hissitarkastuksessa oikein tarkastetaan ja miksi? Onko teidän taloyhtiössänne hissiturvallisuus kunnossa?
kolme kerrostaloa talvisen kadun varrella. lunta on aurattu talojen seinustalle todella paljon
Taloyhtiöt voivat tänä talvena saada jopa sakkoja lumitöidensä laiminlyömisestä
Rakennusvirasto ja Helsingin Poliisilaitos ovat sopineet uuden yhteisen toimintamallin, jolla tehostetaan kiinteistölle kuuluvan talvikunnossapitovelvoitteen toteutumista. Jos kiinteistö laiminlyö velvoitetta, laiminlyönnistä voidaan määrätä sakkorangaistus.Aiempien talvikausien kokemukset ovat osoittaneet, että kiinteistön velvoitteita ei ole aina noudatettu. Tähän on vaikuttanut tietämättömyys, poikkeukselliset sääolosuhteet ja joskus myös tontinomistajan piittaamattomuus"Aikaisemmin kaupunki oli laiminlyöntien edessä melko hampaaton, mitä jotkut kiinteistöt käyttivät hyväkseen. Nyt tilanne muuttuu. Uskon, että muutos näkyy muun muassa paremmin hoidettuina jalkakäytävinä", sanoo alueidenvalvontapäällikkö Petri Ojala rakennusvirastosta.Helsingissä kiinteistöille kuuluvan katujen kunnossa- ja puhtaanapitovelvoitteen valvontavastuu siirtyi rakennusvalvontavirastolta rakennusvirastolle 1.1.2012.
ihmiset istuvat lattialla rivissä ja katsovat ylöspäin ja ihmettelevät
Uusi pelastuslaki ja palovaroittimet
Uuden lakimuutoksen myötä rakennuksen omistajille tuli velvoite asentaa tarvittavat palovaroittimet huoneistoihin. Vaikka palovaroittimien merkitys tiedostetaan, tilastot osoittavat, että toimimattomia tai puuttuvia palovaroittimia on edelleen asunnoissa. Tilannetta olisi pitänyt jotenkin valvoa taloyhtiöissä, mutta vastuunjakoa on pidetty epäselvänä.

Luetuimmat

skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton

Uusimmat

skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton